<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*
<< ابرِ ارغوانی >>

<< ابرِ ارغوانی >>

سلام؛عالی ترین صدای موسیقایی نزد پروردگار محسوب می شود,...*داریوش علیزاده*

دیالوگ!

 


 سرآشپز:حواست به کار نیست ، تو عاشقی، یه عاشق غمگین


سابرینا: از کجا معلومه؟


سرآشپز:یه خانمِ عاشقِ شاد؛غذا رو می سوزونه،یه عاشق غمگین؛یادش میره اجاق رو روشن کنه!


#سابرینا_فیلمی از بیلی وایلدر_محصول  1954.



*در خبرها  خواندیم،

"از دست دادن حس بویایی و چشایی؛از اولین علائم ابتلا به ویروس کورونا ست."


مامان مون میگه،میخوای طعم و

بو بفهمی که چی بشه؟همین که زنده اید،شکر.

خنده ام گرفت.

خندید، گفت،صبر کن.کم کم خوب میشید.


ولیکن این مدتی که به سختی گذشت،از حافظه بویایی چشایی استفاده کردیم.چطور؟مثلا فنجون چای رو نگاه می کردیم،تو ذهن مون عطرو

طعم چای رو متصور می شدیم.بعدش مثل آدمهایی که اجبارا دارو میخورن و

تهه حلق شون،شربت یا قرص می چپونن،فنجون آب جوش عسل،به  خودمان می خوراندیم.

ولی خب،بین خودمون بمونه،آی غذا سوزوندیم...آی غذاسوزوندیم...

اون دفعاتی ام که ،زیر اجاق رو روشن نکردیم،گذاشتیم پای غمگینی (همون افسردگی پس ازبهبودی )بعد کوید ۱۹، خلاصه اینکه،سوخت و

نسوخت پخت پزمون،پنجاه پنجاهِ.


نظرات 8 + ارسال نظر
مترسنج چهارشنبه 27 فروردین 1399 ساعت 00:03 http://dar300metri.blogsky.com


پس شما هم مث ما کرونا رو رد کردین...
انشاله که بلا دوره...
همون حرف مادرتون ختم کلومه
:...،میخوای طعم و بو بفهمی که چی بشه؟همین که زنده اید،شکر.


والحمدالله که شما هم جزءبهبود یافتگان کوید ۱۹هستین و
الهی که بلا از شما و عزیزان عزیزتون دورباشه همیشه...

فدای محبت شما"گل"
راستش ،اگه مامانم کامنت شما رو میخوند،ازشما متشکر وسپاسگزار می بودو
میگفت؛احسنت برشما ،که این دیوانه ی خودآزار رو میشناسی"
و منظور ایشان اینه که،تشخیص شما درست بوده و
لپ کلامُ گرفتین.که شما هم ،مث خودشان و برادرهام،متوجه اید،که فهمیدن برای منِ (بلانصبت شما)دیوانه ی خودآزار،خوب نیست و،
همون ختم کلوم و؛دیگرهیچ..


خیلی ممنون از لطف و
توجه شما

مهشید جمعه 22 فروردین 1399 ساعت 01:33

سلام خواهر گلم
الهی بلا دور باشد از جون شما و عزیزانتون
خدای من، شما پرستار خودتون بودین
با اون اوصاف که تعریف کردین...
الهی صدهزار مرتبه شکر که الان رو به بهبودی هستین
این چه دردی بود و از کجا اومد هنوز نمی‌فهمم...
باورکنید موقع خونه تکونی به پارچه‌هایی که برای پرده خریده بودم (همون پرده که موقع بستنش پاره‌ شد) ، پارچه لباسهای عید که روی دستم ماند و... نگاه میکردم از پوچ بودن زندگی و برنامه‌ریزی‌های آدمها در شگفت بودم.
خدا بخیر کند، ایشالله.

سلام عزیز دلم،تی بلامیسر مهشید خاخور جان
دلم براتون تنگ شده بود،خواهر عزیز دلم
بله،پرستار خودم وسارا و دادا بودم.وقتی ام مامان تماس میگرفت،همه ی توانم رو جمع می کردم،خوب صحبت کنم و
اوضاع رو عادی جلوه بدم.بعدا قطع کردن تماس،عین دختربچه های دوساله نیمه گریه می کردم
خدارو شکر،که به لطف حق گذشت.
نمیدونم این چه دردی بود،....ولیکن فقط میدونم آنچه خداوند مقدرکرده،قطعا یه حکمتی درش بود و
هست...
باورمیکنم و
حرف شما رو قبول دارم
پناه برخدا.ان شاءالله.الهی آمین.

خیلی ممنون بابت حضورو
مهروزی هاتون

کیهان پنج‌شنبه 21 فروردین 1399 ساعت 07:35 http://Mkihan.blogfa.com

ای واییی که تو چقدر خود داری دختر

به شما رفتم خو

آران چهارشنبه 20 فروردین 1399 ساعت 13:41 https://scottahamisha-2000.blogsky.com/

انشاا... همیشه شاد و سلامت باشید مهربان

قربان محبت شما،آران عزیز

باشماق چهارشنبه 20 فروردین 1399 ساعت 09:42

با سلام
همسرم سردرد و تب نداشت ولی حس و حال نداشت
موقع خوردن دارو با چوب لباسی دماغش را می بست
بیشتر خواب بود
آخرین پیام خانوم رهبر نماینده تهران را در فضای مجازی شنیدم
از درد و سردرد های شبانه اش می گفت و گریه هایش و دلتنگی هایش
روحش شاد باد
می گفت دردی کشیده ام که نگو
الان از هر که می پرسم تقریبا گرفته ولی خودش بی خبر است

سلام بر شما
شکر خدا،که بیشتر خواب بودن.استراحت تو روند بهبودی این بیماری خیلی کمک میکنه.والبته پرستاری شما هم جای تقدیر تشکر داره.خداوند شما رو به اتفاق عزیزان عزیزتون ،همیشه سلامت نگه دارباشه

بله،درست گفتن.من هم پیام خانوم رهبر رو کاملا شنیدم و
صد درصد باهاشون موافقم.خدا برای دوست و دشمن نخواد.درد بسیار وحشتانکی ست....
روحش شاد و
قرین رحمت الهی

بله بی خبرن،
و این بیخبر بودن برای بعضی ها خیلی بهتره.آخه به بعضی ها بعد بهبودی گفتن،کورونا گرفتی،سکته کردنبخدا.صحیح سلامت بودن،بعد شنیدن همچین خبری،ایست قلبی کردن

گیله مرد چهارشنبه 20 فروردین 1399 ساعت 01:53 http://guilemard.blogfa.com

خاخور شیمی دست پخت و کدبانو گری کی عالیه !! شکسته نفسی کونیدی !!
از اینکه دچار این بیماری شدید ناراحت شدم ، ان شالله هرچه سریعتر بهبود پیدا کنید.۱۰۰ درصد تجربه بد و سختی هست ، بلا و بیماری از شما و خانواده محترم به دور...
هر زمان وقت داشتید یه سر به بلاگفاتون بزنید.

شیمی محبت قوربان.دِ خاخورنبا خو تعریف بکُنه کیبرار جراه فارسه و،خاخور هوایِ داره
لطفا خوشحال باشیدو
شاکر.حال همه ما خوبِ شکر خدا.
بله، ایکنه خودم بیماربودم،همزمان پرستاری ام میکردم،تجربه ی خیلی سختی بود.والحمدالله به لطف خداوندو
دعای عزیزان،پرستار خوبی بودم و
تمام کمال به توصیه های پزشک عزیز(درمانگاه رازی)گوش کردم و
مرحله به مرحله اجرا کردم ،بحمدالله جزءبهبودیافتگان کوید۱۹ شدیم.امیدکه بلا از سرزمین و
کُره زمین بدور باشه و
همه در صلح و
صفا زندگانی رو زندگی کنند

به به،
به روی چشم

مهرداد سه‌شنبه 19 فروردین 1399 ساعت 22:13

فردا شب ؟:))
ممنون
خدا رو شکر همه سلامت باشین
انشاءالله به کل از بدنتون خارج شه این ویروس

کاکو؟مگه؟اون جایی که شما هستین؟فرداشب اینجا؟همین امشبِ؟
هاااابله:))شبکه یک ،فردا شب،راس ساعت پخش سریالها،نون خِ پخش میکنه.روله گیانه که م

خیلی ممنون کاکو گیان،سلامت و
سرافراز بمانی ،گیانه که م
زور سپاس بابت دعا تون بلامیسر
به اتفاق عزیزان عزیزتون درپناه خداوند باشید همیشه

مهرداد سه‌شنبه 19 فروردین 1399 ساعت 21:08

این خانومه الان داره حس بویایی رو چک می کنه؟
شما یه بار شاد بودین یه بار هم غمگین
شما مگه کویید گرفته بودین؟
الان بهترین

بله، فیگورش میگه،هیچ بویی حس نمی کنم

بله ،دقیقا.یه بار شاد بودم،یه بارغمگین.یه بار گریه می کردم،یه باربلند بالا می خندیدم

اگه خدا قبول کنه،بله.کوید گرفتیم.از دادا به سارا رسید،از سارا به من.
با سردرد و کمردرد و
تَک سُرفه شروع شد.بعد یه تب وحشت ناک .که بعد فروکش کردن تب،کلهم حس بویایی چشایی ازکارافتاده شد.

شکر خدا بهتریم.گاهی سردردهاش برمیگرده.همین طور بی حس و حالی .خشک شدن گلو.ولیکن من حیث المجموع ،شکر خدا خوبیم :خیلی ممنون از احوالپرسی تون،کاکوگیان
راستی کاکو
فردا شب یادتون باشه،نون خِ پخش میشه ها

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد